Дългоочакваното продължение на подводната игра за оцеляване Subnautica няма да излезе през 2025 г., както първоначално беше обявено. Южнокорейският издател Krafton и студиото Unknown Worlds Entertainment официално обявиха, че ранният достъп на Subnautica 2 се отлага за 2026 г., въпреки че по думите на съоснователя и бивш генерален директор Чарли Кливланд, играта вече е била напълно готова за дебют.
Според официалната позиция, отлагането е необходимо, за да се внесат допълнителни подобрения въз основа на обратната връзка от скорошни затворени тестове. Студиото уверява феновете, че няма промяна в концепцията на играта - очакват ни нова планета, кооперативен режим за четирима играчи и страховити създания от океанските дълбини.
Въпреки публичните обяснения, според разследване на Bloomberg и журналиста Джейсън Шрайер, истинските причини се крият и във финансови договорки. Ако Subnautica 2 беше излязла през 2025 г., студиото можеше да получи бонус от 250 милиона долара по договор с Krafton. Бившето ръководство е планирало да разпредели премиите между всички над сто служители - някои от тях очаквали бонуси в размер на стотици хиляди или дори милиони долари. Новият изпълнителен директор Стив Папуцис обаче не е запознат с подобни клаузи, а представител на Krafton отрече решението за отлагане да има каквато и да е финансова мотивация.
Паралелно с обявлението за отлагане, Unknown Worlds представи първия геймплей трейлър на Subnautica 2, който показва както познатата атмосфера от първата игра, така и нови визуални и механични елементи. Заглавието се разработва за PC (Steam, EGS, Microsoft Store), Xbox Series X/S и ще бъде налично и в Game Pass.