Новата версия на Silent Hill 2 дебютира официално преди два дена. Разработчиците от Bloober Team са поели трудната задача да пресъздадат игра, която от години се възприема като шедьовър на психологическия хорър и има голям брой фенове.
Оригиналът е хвален заради своето внимание към детайлите и нюансите, които правят всяко решение значимо. Затова работата на Bloober Team по римейка е подложена на голямо напрежение.
Справили ли са се те?
Първите впечатления от римейка са положителни. Играта предлага богат набор от графични настройки. Визуално - можем да кажем единствено хубави неща.Звуковият дизайн също заслужава само похвали.
Мъглата, която е емблематична за сериите, също е добре възпроизведена и придава усещане за задушаващо присъствие, което играчът трябва да преодолее.
Местата в играта изглеждат познати, но са преработени, като картите на локациите са изцяло обновени, за да предизвикат у играчите усещане за странно преплитане на познатото и непознатото.
Това създава усещане за новост, дори и за опитните фенове на оригинала, които усещат все пак искат нещо ново.
Римейкът предлага и нови пъзели, като повечето от тях са добре обмислени и предизвикателни, с леки изключения.
Не трябва да пропускаме и фактът, че 95% от ревютата в Steam са положителни. Геймърите определено считат Silent Hill 2 за успешен римейк.
Все пак има и някои проблеми. Може би най-същественият за някои е прекомерният акцент върху битките. Докато оригиналът беше съсредоточен върху психологическата страна на ужаса, римейкът често вкарва играча в повтарящи се срещи с чудовища, които след известно време губят своята напрегнатост и дори стават досадни.
Бос битките също са удължени и допълнени с множество фази, което намалява техния психологически ефект. Някои от ключовите моменти в историята, като тези с персонажа Анджела, страдат от прекомерната насоченост към действието, което нарушава емоционалната сила на сцените.
Но тези проблеми са факт на-вече за по-големите носталгици, а някои от тях ги признават и за подобрения.
Като цяло, Silent Hill 2 остава изключително изживяване - дори и в новата си форма. Римейкът успява да предложи визуално впечатляваща и технически солидна игра, която определено заслужава да се опита - особено от хората, които не са се сблъсквали с оригинала от 2001 година.