В разгара на очакванията за официален римейк на The Elder Scrolls IV: Oblivion, създаван от студиото Virtuos с подкрепата на Bethesda, модърският проект Skyblivion също отново попадна в центъра на вниманието. Този неофициален римейк на Oblivion, пренесен върху енджина на Skyrim, е в разработка вече над 11 години от ентусиастите от TESRenewal и се очаква да излезе през 2025 година.

Появата на официален Oblivion Remastered не притесни особено водещия разработчик на Skyblivion - Кайл Ребел, известен в онлайн средите като Rebelzize. В интервю за VG247 той заяви, че екипът не се обезкуражава от конкуренцията. "Проектът ни винаги е бил движен от ентусиазъм, а не от комерсиални цели. За мен това е типичен пример за това, че пътуването е по-важно от крайната цел", споделя той. Rebelzize допълва, че е благодарен на Bethesda, че позволява Skyblivion да съществува паралелно с официалния проект, което той нарича "чудо".

Въпреки че Oblivion Remastered вече е бил кратко достъпен на сайта на разработчиците, модърите не планират да забавят или спират работата си. Те остават фокусирани върху завършването на собствената си версия, която ще бъде напълно безплатна за всички, притежаващи легални копия на Oblivion (с всички добавки) и Skyrim (в стандартна или Special Edition версия).

Skyblivion се различава значително по подход - докато официалният ремастър е професионален продукт, насочен към комерсиалната публика, неофициалният проект е изцяло базиран на доброволен труд и отдаденост. Това го превръща в нещо повече от просто игра - в израз на любов към оригинала и към света на Tamriel.