Коментари - Unity ще започне да начислява такса за броя на инсталациите на играта | Games.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Сами си копаят гроба от Unity. Като почнат да губят популярност ще се усетят. От цялата работа най-много ще намаже Godot engine, която диша във врата на големите ( ще стане по-масова и нищо чудно да измести като популярност Unity) и Unreal engine.

Godot има още години хляб да яде преди да стане реално съпоставим с нещо като Unreal или Unity. Елементарни неща като UI scaling трябва да хамалстваш часове като идиот вместо да ги ползваш наготово, да не говорим за супер бъгавия асет импорт. За първи стъпки е ок и от любопитство, но и Unreal и Unity реално също могат да се ползват безплатно и има тооооолкова повече информация, гайдове, клипчета, туториарили и т.н. ако наистина искаш да направиш нещо добро по бърз и/или ефективен начин. Unreal 5.3 също вече добавя и фиксва толкова много неща, реално се превръща в ултимативен пакет инструменти и бъдещето е при тях в момента.

Съгласен съм, така е. Но Годот излиза от детската възраст и започна да се доближава до по-големите си "батковци", макар все още не може да се равни с тях, нито като брой потребители, нито като магазин с готови модули, но за един независим разработчик или малко студио, които работят в сферата на 2D игрите е идеално решение - безплатна и достатъчно мощна за 2D. За 3D е все още е много далеч от другите две. Но ако другите започнат да стават много алчни, ще загубят много потребители, които най вероятно ще се прехвърлят към бързо развиващия се и напълно безплатен Годот.