Създателят на енджина Unity обяви плановете си да въведе такса за изпълнение на техния продукт, която ще се начислява при надхвърляне на определен брой инсталации на игри. Разработчиците бяха меко казано шокирани. Таксата за изпълнение на Unity ще се прилага за всички игри на този енджин от 1 януари 2024 г., когато проектът достигне праг на приходите през последните 12 месеца и определен брой инсталации през жизнения цикъл:

- за абонатите на Unity Personal и Unity Plus - 200 хил. щ. долара (през последните 12 месеца) и 200 хил. инсталации (през целия жизнен цикъл);

- за абонатите на Unity Pro и Unity Enterprise

- 1 млн. долара и 1 млн. инсталации. На абонатите на Unity Pro и Unity Enterprise и на потребителите на допълнителни услуги на Unity (в допълнение към Editor) е обещана намалена такса.

На 1 януари Unity ще започне да предлага и абонаменти за Unity Personal за всички разработчици, докато планът Unity Plus вече се прекратява.

Unity заяви, че с новата политика разработчиците "ще могат да запазят постоянна финансова възвръщаемост от взаимодействието с играчите, за разлика от таксуването на част от приходите".

Компанията уточни, че таксата ще се отнася само за първоначалната инсталация (и за инсталацията на ново устройство). Разработчиците няма да трябва да плащат за демо версии, пиратски копия, игри за благотворителни пакети или абонаменти за Game Pass.

Създателите на игри масово критикуваха Unity за новата инициатива. Много от тях загубиха доверие в компанията като партньор и обмислят да сменят енджина. Носят се слухове, че вече се подготвя колективно съдебно дело срещу компанията.