Epic Games обяви използването на своя инструмент MetaHuman Animator по време GDC 2023. Той създава реалистични изражения на лицето с помощта на технология за улавяне на движение, която работи с камерата на мобилен телефон.

Демонстрирани бяха възможностите на MetaHuman Animator, с пример от играта Senua's Saga: Hellblade II на Ninja Theory, която в момента се разработва. Актрисата Мелина Юргенс, играеща главната героиня, изпълнява сцена, която е възпроизведена от нейния персонаж.

Студиото е използвало скъпи камери за улавяне на движението, така че резултатът е зашеметяващ. Технологията обаче позволява да се използва почти всяка камера и може да улесни много независимите създатели на игри, които търсят прости начини за анимиране на героите.

Основната технология MetaHuman се основава на алгоритми с изкуствен интелект и обширна база данни с лицеви анимации. Epic Games се сдоби с този набор от данни, като придоби няколко компании за технологии за улавяне на движение, включително Cubic Motion, 3Lateral и Hyprsense - новите функции на MetaHuman Animator осигуряват решение в реално време. Пускането на актуализирания инструмент се очаква това лято.