Потребителският рейтинг на Diablo IV в Metacritic достигна най-ниското си ниво от излизането на играта. След излизането на критикувания пач 1.1.0 и проблематичното начало на Season of Malignant (Сезонът на чумата) играчите масово дават оценка "0" на ролевия екшън.

Ден по-рано, на 21 юли, средната потребителска оценка на Diablo IV за PlayStation 5 беше 1,9/10, за компютри - 2,3/10, а за Xbox Series X и S - 3,5/10. Заслужава да се отбележи, че тази оценка не е била твърде висока от премиерата насам (около 5/10), но все още не е падала толкова ниско.

В същото време средната оценка на медиите е 86-91/100. Вълната от критики беше предизвикана от промените, въведени в играта на 18 юли с актуализация 1.1.0.

Разработчиците значително промениха баланса: отслабиха всички класове, намалиха получавания опит, критичните щети и като цяло значително забавиха напредъка, който потребителите и без това смятаха за недостатъчно бърз.

Недоволството се засили на 20 юли, когато започна първият сезон: появиха се дълги опашки по сървърите и нови технически проблеми (като невидими стени).

В "нулевите" отзиви играчите споменават общата липса на развитие, липсата на съдържание от високо ниво, останалите технически проблеми (чести прекъсвания на връзката), нежеланието на Blizzard Entertainment да се вслушва в исканията на играчите и пача 1.1.0, който "съсипа цялото забавление" и направи баланса "отвратителен".

Много хора наричат най-новата част "Diablo без Diablo" и съжаляват за похарчените 70 долара.