Марката PlayStation на японския гигант Sony е последният голям играч, който се включва в бойкота на Facebook в знак на протест срещу разпространяването на реч на омраза в социалната мрежа. Припомняме, че това вече направиха знакови брандове като Coca Cola, Starbucks, Pfizer и много други.

"В подкрепа на кампанията #StopHateForProfit (спрете омразата с цел печалба), ние прекратихме нашите активности във Facebook и Instagram глобално, включително реклама и неплатено съдържание, до края на юли" - заявиха представители на PlayStation пред сайта GamesIndustry.biz.

Кампанията беше предизвикана от слабата реакция на социалната мрежа срещу разпространяващата се в нея реч на омразата. Общият брой на големите корпорации, взели решение да бойкотират Facebook през юли, вече надминава 300.

Според CNN обаче, сред тези дружества са много малко от 25-те най-големи рекламодатели на компанията на Марк Цукербърг. Междувременно социалната мрежа вече започна да взима по-сериозни мерки за ограничаване на речта на омразата и обяви, че ще добави предупреждания към постинги на политици, които нарушават правилата й.