Ново проучване, публикувано в списание Nature този месец, е проследило повече от 9800 американски деца, за да изучи тяхната интелигентност. Екипът, съставен от четири учени от европейски университети, разкри, че децата, които играят видео игри, са били по-умни, отколкото тези, прекарали свободното си време в общуване.

"Минимум две години на гейминг влияят положително на интелигентността", пишат авторите на изследването.

Изследователите казаха, че важен елемент от тяхното проучване е елиминирането на генетични и социално-икономически фактори, които могат да объркат или променят резултатите.

Всъщност групата каза, че предишните проучвания върху видео игрите може да имат противоречиви резултати, тъй като тези екипи са пренебрегнали контрола на различните фактори.

"Въпреки че проучванията обясняват някои объркващи ефекти, много малко са отчитали социално-икономическия статус и никой не е отчел генетичните ефекти", твърдят те в статията. "Това има значение, защото интелигентността, образователните постижения и други когнитивни способности са силно наследствени."

Новото изследване обаче е проведено единствено сред деца с сравнително хомогенна среда. Единствената съществена разлика е свързана с това дали те са геймъри или не.

Игрите подобряват когнитивните умения на мозъка и способността му да учи.