Според анализатори от Apptopia, Netflix ще разшири присъствието си на пазара на игри, като удвои каталога си до края на 2022 години. През ноември миналата година компанията започна да разпространява продукти от нова за нея категория.

Според доклад на Apptopia, за това време абонатите са направили повече от 23,3 милиона инсталации на забавлението на Netflix. Средно около 1,7 милиона потребители на ден стартират игри, което е по-малко от 1% от 221-милионната аудитория на услугата.

Значението на игрите за цялостната стратегия на Netflix нарасна през последните месеци, тъй като компанията започна да се сблъсква с нарастваща конкуренция за задържането на потребители. През второто тримесечие на тази година Netflix трябваше да отчете загуба на почти 1 милион абонати, докато през първото тримесечие базата намаля с 200 000 абонати.

Миналата година в писмо до акционерите ръководството на Netflix посочи Epic Games и TikTok като едни от основните си съперници в борбата за времето, което хората могат да отделят за развлечения. В момента Netflix има само 24 предложения в каталога си с игри, но до края на годината броят им може да нарасне до 50.

Netflix си партнира с различни компании, за да разшири портфолиото си от предложения, а миналата година придоби три студия за разработка. Ръководството на услугата за стрийминг не бърза да разкрие разходите си за разработване на новия сегмент (на финландското студио Next Games са платени около 72 милиона долара).