Death Stranding 2: On the Beach претърпя неочаквана креативна метаморфоза, след като режисьорът Хидео Коджима реши, че играта е твърде... добра. Според неговия сътрудник и композитор Йоан Лемюан (Woodkid), по време на вътрешните тестове Коджима бил разочарован, че новата част от поредицата се харесва на почти всички - за разлика от първата, която предизвика разнопосочни мнения и ожесточени дебати.

"Имаме проблем - играта получава прекалено добри оценки. На хората им харесва твърде много. Значи нещо не е наред", казал Коджима на Лемюан в разгара на разработката. След това пренаписал ключови сцени и сценарийни решения, за да създаде по-емоционален и предизвикващ противоречия сюжет. Според него, само произведенията, които първоначално предизвикват съпротива, могат в крайна сметка да бъдат истински обичани.

Death Stranding 2 ще излезе официално на 26 юни за PS5, на цена от 70 щ. долара. Историята проследява куриера Сем Бриджс, който трябва да свърже отново хората в разединена пост-апокалиптична Америка, като този път сюжетът поставя по-голям акцент върху връзките извън САЩ.

Решението на Коджима да предизвика публиката и да бяга от "мейнстрийм" формулите показва отново неговото желание да разширява границите на видеоигрите не само като забавление, но и като форма на изкуство. А това със сигурност гарантира, че On the Beach ще бъде не просто продължение - а емоционално предизвикателство.