Вече 62% от студиата за игри използват изкуствен интелект на различни етапи от разработката на своите проекти, сочат резултатите от проучване на Unity. Най-често тези инструменти се използват за спестяване на време и повишаване на ефективността.

През 2022 г. средното време за разработване на игра е било 218 дни - към момента тази цифра е нараснала до 304 дни. В същото време 71% от анкетираните студиа твърдят, че изкуственият интелект е помогнал за подобряване на качеството на работата. Най-честото използване на AI е било за анимация на герои, следвано от писането на код. След това са се нареждали създаването на илюстрации и нива, писането на сценарий и тестването на играта.

Основната причина за използването на AI е намаляването на времето, изразходвано за създаване на прототипи, както съобщават 68 % от анкетираните. През 2023 г. 96 % от студиата са изразходвали три месеца или по-малко за разработване на прототипи, докато година по-рано този срок е бил достъпен само за 85 % от анкетираните. Друга област на приложение на изкуствения интелект е изграждането на светове, което се използва от 56% от студиата. От тях 64% са използвали AI за създаване на неигрови герои, които обитават светове.

Това се потвърждава от доклад на Inworld, компания, специализирана в областта на AI - миналата година тя си партнира с Microsoft, за да предложи на разработчиците инструменти, базирани на ИИ. Приблизително трима от всеки четирима разработчици са се "развълнували" от създадените от AI неигрови герои. Разработчиците, анкетирани от Inworld, най-често използват генеративен ИИ за разработване на анимации и текстури, докато неигровите персонажи са на трето място - 40% от студията използват AI за създаването им. 

Съществуват и причини, поради които някои студия не използват ИИ, отбелязват от Unity. 43% от анкетираните разработчици, които се колебаят по отношение на ИИ, се интересуват от нови решения, но нямат време да ги приложат; 24% нямат техническо ноу-хау. Останалите респонденти или не са запознати с възможностите на ИИ, или не са наясно с неговата цел. А други 3% са избрали опцията "Друго", вероятно свързвайки позициите си с етични съображения. Проучването, публикувано от Unity, е проведено през 2023 г. от Cint, като в него са участвали 300 респонденти. Проучването вероятно е било насочено към малки мобилни проекти, използващи Unity.