Основателят и главен изпълнителен директор на белгийското Larian Studios Свен Винке в интервю за PC Gamer коментира първите успехи на пуснатата версия на фентъзи ролевата игра Baldur's Gate 3.

Припомняме, че след почти три години в Early Access пикът на онлайн версията на Baldur's Gate 3 в Steam достигна едва 73,9 хил. души (въпреки 2,5 млн. продадени копия), преди да надмине 814 хил. само няколко дни по-късно.

"Това изобщо не беше в плановете. Подобен успех беше далеч, далеч отвъд нашите очаквания. Никога досега не се е случвало дори толкова много хора да играят едновременно игра като нашата. Всички в студиото са много щастливи" - посочва Винке.

В навечерието на пускането на играта, той се притеснява, че успешният период на ранен достъп до Baldur's Gate 3 може да доведе до "застояло" пълно издание: "Това беше най-големият ми страх, че ще се случи. Голямата аудитория поставя голяма отговорност върху разработчиците. По време на пускането на пазара сърцето на Винке се свива: "Боже, дано да няма големи грешки. Не искам да си навличам такъв гняв, но това е рискът да правиш мащабни ролеви игри".

В момента Larian се фокусира върху подготовката за пускането на Baldur's Gate 3 за PS5 и отстраняването на грешките: На 8 август студиото пусна втория пач за играта, който "лекува" сривове и отстранява редица бъгове. Baldur's Gate 3 излезе от ранния достъп за компютри в Steamи GOG на 3 август, а на 6 септември ще достигне macOS и PS5. Larian все още не се е заела с разработката на добавка към играта - причините за това са няколко.