Бившият ръководител на Sony Computer Entertainment Worldwide Studios Шухей Йошида сподели открито какво се крие зад решението на Sony да започне да пуска ексклузивните си игри за PlayStation на PC. Според него тази стратегия носи огромни приходи за компанията и е "почти като печатане на пари".

Sony започна да портва своите игри за PC през 2020 г., но с известно закъснение спрямо премиерите им за PlayStation. Въпреки това, този модел се оказа изключително успешен - последното доказателство е Helldivers 2, която излезе едновременно за PC и PS5 и стана хит. В интервю за подкаста Sacred Symbols, Йошида призна, че винаги е подкрепял идеята за портове, но по-ранният бизнес модел на Sony не е позволявал подобен ход.

Голямата промяна настъпила, когато Sony осъзнала, че пускането на игри за PC не само увеличава приходите, но и мотивира геймърите да купуват PlayStation конзоли в бъдеще. Според Йошида най-голямото предимство е достигането до нови аудитории, особено в региони като Китай, където PC геймингът е доминиращ. Освен това, портването на вече готова игра за PC е значително по-евтино в сравнение с разработката на напълно ново заглавие.

"Пренасянето на игри за PC струва много по-малко, отколкото създаването на игра от нулата. Това е почти като печатане на пари", заяви Йошида, като добави, че тези приходи помагат за финансирането на нови проекти в условията на нарастващи разходи за разработка.

Последният PC порт на Sony е Marvel's Spider-Man 2, който излезе на 31 януари, а през април се очаква ремастърът на The Last of Us Part II.

Въпреки успехите, компанията неотдавна предизвика недоволство сред PC геймърите, като направи PSN акаунтите задължителни за някои игри, но след масови критики Sony отстъпи и отмени изискването за Marvel's Spider-Man 2 и The Last of Us Part II.