Съвременният интернет потребител често се сблъсква с досадни CAPTCHA тестове (Completely Automated Public Turing tests to tell Computers and Humans Apart), за да докаже, че не е робот. Обикновено тези задачи включват разпознаване на изкривени символи, идентифициране на обекти в изображения или слушане на аудио инструкции. Но сега този процес получава иновативен обрат: вместо да се мъчат с кодове и картинки, потребителите ще трябва да убият три чудовища в легендарната игра Doom.

Главният изпълнителен директор на облачната платформа Vercel, Гилермо Раух, представи този нестандартен тест като по-забавен и интерактивен начин за верификация. Задачата е проста на теория, но предизвикателна на практика - потребителят трябва да оцелее и да елиминира три чудовища на тайното ниво E1M9: Военна база.

При стандартно изиграване на играта играчите разполагат с арсенал от оръжия и бронежилетка. В тази CAPTCHA версия обаче те са въоръжени единствено с пистолет и без никаква защита. Допълнителното предизвикателство е зададеното най-високо ниво на трудност - Nightmare, което изисква бързи реакции и стратегическо мислене.

Тази нова форма на CAPTCHA се приема с ентусиазъм сред геймърската общност, но същевременно поражда въпроси дали не е прекалено трудна за обикновените потребители. Независимо от това, тя със сигурност променя възприятието за обичайните проверки срещу роботи.