Анализаторите от Sensor Tower публикуваха официално доклад, посочващ любопитни данни за състоянието на пазара на мобилни игри. Данните разкриват, че най-популярните сто мобилни заглавия носят цели 64,4% от приходите за индустрията.
Тази стойност обаче е по-ниска, в сравнение с предишни периоди, когато водещите игри са взимали много повече от приходите на пазара. Същевременно през 2019 г. и 2020 г. са се увеличи драстично парите, които геймърите харчат за мобилни игри. Нарастването е с повече от 35% и приходите са вече 14,4 милиарда щ. долара. Сред причините за този ръст е пандемията и социалната изолация, които доведоха до ръст при всички домашни забавления.
Според анализаторите от Sensor Tower, пазарът все още е в период на глобално разрастване. Това засяга всички игри, а не само тези в Топ 100 на класацията. Все по-често в индустрията се намесват произведения на компании от Азия като Honor of Kings на Tencent, Monster Strike на Mixi и Lineage M на NCSoft. В класацията присъстват и редица глобални развлекателни софтуери като Pokémon GO на Niantic, Roblox на Roblox Corporation и PUBG Mobile на Tencent.
Сред останалите цифри, споделени от Sensor Tower, са разходите на играчите в Топ 100 игрите. Те представляват 53,5 от всички изхарчени от играчите пари в самите заглавия. Това е малък ръст на годишна база, равняващ се на около един процент, но спад спрямо 2017 година. Геймърите в момента харчат и за редица игри, които не попадат в Топ 100 на популярните заглавия.