В интервю за Video Games Chronicle Хидеаки Ицуно, ръководител на разработката на фентъзи екшъна с отворен свят Dragon's Dogma II, разкри неочакван източник на вдъхновение за играта.
Според Ицуно основният източник на вдъхновение за екипа е било желанието да реализира в Dragon's Dogma II всичко, което не се е получило в оригиналната игра, било то поради технически ограничения или ограничения във времето.
Що се отнася до източниците от трети страни, най-голямо влияние върху разработването на Dragon's Dogma II оказа, колкото и да е странно, не друга фентъзи ролева игра, а криминалният трилър с отворен свят Grand Theft Auto V на Rockstar Games.
"Възхищавах се как Rockstar успя да създаде свят, в който сякаш NPC-тата живеят свой собствен живот, независим от играча. В града можеха да се случат интересни ситуации и странни събития, независимо дали сте станали техен свидетел, или не", казва Ицуно. Водещият разработчик добави, че в Dragon's Dogma II се е стремял да постигне "това усещане за жив свят".
Порталът IGN публикува 14 минути геймплей на Dragon's Dogma II, записани от демото на Tokyo Game Show 2023. Клипът е достъпен единствено на японски език, но това не пречи на възприемането на битките. Dragon's Dogma II се създава за компютри (в Steam), PS5, Xbox Series X и S. Все още не е разкрита дата на издаване. Играта ще бъде за един играч, но заедно с геймъра до три партньора (управлявани от AI) ще могат да пътуват с него.