Facebook временно спира продажбите на своя шлем за виртуална реалност Oculus Quest 2. Това се случва след постъпили редица оплаквания от алергични реакции на кожата на лицето у хората, които го използват. Оплакванията са започнали през април и вече са стотици.

Oculus е взела това решение, след комуникации с две организации в САЩ и Канада, които защитават правата на потребителите. Става въпрос за Health Canada и Американската комисия по безопасност на продуктите (US Consumer Product Safety Commission, CPSC).

В компанията, произвеждаща шлема, ще започнат да използват ново силиконово покритие с по-високо качество, което е хипоалергично. Това според специалисти е най-бързият начин да бъдат възобновени продажбите.

От Oculus уточняват, че шлемът ще може да се продава отново след 24 август. Тогава ще започне и доставянето на безплатни нови силиконови покрития за Oculus до всички, желаещи да обновят своите устройства. Тази промяна ще засегне всички държави, в които шлемът се продава официално.