Един от най-отличителните елементи в Dying Light 2 беше липсата на огнестрелни оръжия и залагането на по-свежа цветова гама. Techland се отказват от това решение за новата Dying Light: The Beast, която ще дебютира след около 2 месеца - на 23 август.

"За Dying Light: The Beast решихме: хайде да дадем на играчите огнестрелни оръжия, ако ги искат обратно," казва Тимон Смекта̀ла в интервю за GamesRadar. "Но също така решихме да се фокусираме върху оръжията така, че да се усещат наравно с мелето боя - да са физически, брутални, но и балансирани, така че да не изглеждат твърде силни."

Шефът на Techland казва, че Dying Light 2 е "забравила" какво е направило серията специална, но Dying Light: The Beast се връща към корените.

"За нас това всъщност е Dying Light 3".

The Beast оставя зад гърба си всичко, което беше характерно за Dying Light 2 — претъпкания град, персонажите и странния избор на диалози — и вместо това създава директно продължение на оригиналната Dying Light, като главният герой Кайл Крейн се завръща.

В интервю за PC Gamer по време на Summer Game Fest, директорът на франчайза Тимон Смекта̀ла откровено признава грешките на Techland с Dying Light 2.

"С Dying Light 1 наистина успяхме да направим игра, в която всяка част пасваше идеално, а може би не го оценихме достатъчно," казва той.

"Dying Light 1 беше игра за нашата вярна общност. Това беше хардкор сървайвъл хорър, отворен свят, екшън-приключение със силни елементи на оцеляване. С Dying Light 2 забравихме това. Играта беше търговски успех, но играчите, които би трябвало да са най-близо до сърцето ни, казаха, че сме изгубили остротата, заплахата, ужаса, напрежението."

Techland приема тази обратна връзка и я влага в The Beast, използвайки оригиналната Dying Light като отправна точка.

"Стандартът, спрямо който се опитваме да балансираме преживяването, е Dying Light 1, защото в нея наистина се усещаше, че си сам в голям град, на голяма карта, заобиколен от зомбита."

Още преди Смекта̀ла да го спомене, можеше да се усети духът на Dying Light 1 в The Beast. Новата обстановка напомня на първата зона от оригинала и, най-важното — не е толкова гъсто застроена с покриви, че никога да не стъпваш на земята.

The Beast се оказва много по-голяма игра, отколкото подсказва подзаглавието ѝ без номер. Има изцяло нова карта, герои и история — Смекта̀ла казва, че последното му изиграване е било около 37 часа, включително главната история и страничните мисии. 

"За нас това наистина е Dying Light 3," казва той.

"Може би проектът е започнал с по-скромни амбиции, но се развълнувахме толкова много от завръщането на Кайл Крейн. Развълнувахме се от това какво можем да направим с новата версия на енджина и колко уверени сме в механиките на геймплея."

Вярно е, че някои елементи от The Beast не са се променили много (интерфейсът си остава тромав), но можеш да правиш доста неща, които не можеше в началото на DL2 — като да стреляш с оръжия и да караш превозни средства. Огнестрелните оръжия отпаднаха от DL2 заради фокуса върху мелето и "апокалиптичната" естетика — в крайна сметка се появяваха лъкове и арбалети, но далечният бой беше нарочно оставен на заден план.

The Beast обръща този подход — оръжията се въвеждат още от началото, включително нови смъртоносни възможности като огнехвъргачка. А Кайл получава новата "Звяр" форма — подобрение, което се активира при получаване на щети и му позволява да се развихри и да сее разруха, елиминирайки всичко, което мърда.