Tencent се впуска в бизнеса с игри за оцеляване в отворен свят с новото заглавие Light of Motiram, което се развива в буйна джунгла, доминирана от гигантски механични чудовища, наречени механианимали.

На първо място, визуалната атмосфера на Light of Motiram много напомня на Horizon Zero Dawn. Но по отношение на геймплея играта заимства силно и от Palworld, тъй като играчите ще могат да изграждат връзка с различни видове механианимали, да ги персонализират, подобряват и използват за различни задачи - изследване, битки или просто събиране на ресурси и строителство.

В играта има и елементи от Monster Hunter, особено в битките с босове, след които се отключват нови рецепти за изработка и материали, разкривайки и части от историята за това как светът на Мотирама е стигнал до настоящото си състояние.

Въпреки фантастичната обстановка, Tencent поставя сериозен акцент върху "реалистична симулация на физиката" в играта. Това обхваща всичко - от индивидуалните материали в системата за "свободно строителство" до метеорологичните условия: падащо дърво може бързо да ви убие, а металната броня не е препоръчителна по време на гръмотевична буря.

Въпросът дали имаме нужда от още една игра за оцеляване в отворен свят е спорен, а сходствата с Horizon Zero Dawn са очевидни. Въпреки това, Light of Motiram изглежда обещаваща, а фактът, че Tencent се ангажира сериозно с този жанр, е интригуващ сам по себе си.

Китайският гигант разполага с практически неограничени ресурси, които да вложи в проекта. Това не гарантира успех, но със сигурност увеличава шансовете. Както видяхме с игри като Palworld, оригиналността не винаги е ключът към успеха.

И извън тези аспекти, всяка игра, която задава въпроса "Защо хората не могат да убият Бог?" предизвиква моментално любопитство - особено когато въпросът не е реторичен, а практичен. Дали Light of Motiram ще даде отговор, остава да разберем, но определено би било интересно да видим опита.

Друга интересна тема е дали играта ще предизвика реакция от Sony. Множество публикации в Steam отбелязват очевидното вдъхновение, което трудно може да се нарече скрито.

Въпреки това, дали сходствата ще бъдат достатъчни за правни действия, предстои да се види. Когато Nintendo съдиха Pocketpair, например, не беше заради приликата на Palworld с Pokemon, а заради предполагаемо нарушаване на три конкретни патента.

Light of Motiram ще поддържа самостоятелна игра или мултиплейър до 10 души с кросплатформена поддръжка за PC и мобилни устройства - и да, играта ще бъде безплатна. Все още няма обявена дата на излизане, но вече може да се добави към списъка с желания в Steam.