Играта Minecraft се радва на голям ръст на интереса към себе си през последната година. Увеличението на потребителите е особено активно това лято, когато някои от най-популярните лица в YouTube, включително PewDiePie, започнаха да играят на Minecraft в опит да разнообразят съдържанието на каналите си.

Това се оказа успех, като привлече не само зрители, но и много нови играчи към Minecraft. Данни на Microsoft, споделени пред BusinessInsider, играта вече има над 112 млн. потребители месечно. Припомняме, че софтуерният гигант придоби компанията – създател на Minecraft преди няколко години. Това е далеч от лидера Fortnite, който има над 250 млн. играчи, но Minecraft е значително по-стара игра.

“Виртуалното LEGO” е на над 10 години, но въпреки това продължава не само да задържа играчи, но и да привлича нови. Освен това, за разлика от Fortnite, играта не е безплатна. Все пак, тя вероятно печели по-малко, защото макар да е платена, се купува с еднократно плащане, докато безплатната Fortnite постоянно изкушава играчите с допълнително съдържание, което е платено.

Хелън Чианг, ръководител на студиото на Minecraft, коментира, че играта успява да задържа играчите си успешно. „Тя може не винаги да е в светлините на прожекторите, защото има много други чудесни игри, които излизат на пазара, но е сред игрите, към която хората обичат да се връщат“, коментира Чианг.