Виктор Антонов, българският художник, който беше арт директор на Half-Life 2 и Dishonored, почина на 52-годишна възраст, съобщава PCgamer.
Антонов допринесе с изкуството си за ,редица филми и десетки видеоигри, започвайки кариерата си в студиото Xatrix Entertainment (известно още като Gray Matter), създателите на Kingpin и Redneck Rampage. Най-значимата му работа във видеоигрите идва с Half-Life 2 и Dishonored, където той беше водещ арт директор.
Антонов на практика създава идентичността на емблематичния City 17, напомнящ за София. Той е автор и на дизайна на футуристичната Цитадела и Combine.
City 17 комбинира познатите ни панелки и класическа архитектура от XIX век, които са обсадени от агресивните, ъгловати, извънземни дизайни на Combine - те се впиват в човешкия свят като тумори.
Антонов използва подобни идеи при създаването на Dunwall в Dishonored, като отличителните му синьо-метални елементи този път символизираха настъпването на нова, загадъчна индустриална революция.
За разлика от "софийския" City 17, Dunwall напомняше градовете на Великобритания от XIX век, особено Лондон и Единбург.
Новината за смъртта на Антонов беше споделена публично за първи път от бившия сценарист на Valve Марк Лейдлоу във вече изтрит или изчезнал Instagram пост. "Не исках да казвам нищо, докато не се потвърди," написа Лейдлоу. "Но днес научих, че Виктор Антонов, нашият визионерски арт лидер в Half-Life 2, е починал. Нямам подробности, само тъга. Блестящ и оригинален. Направи всичко по-добро."
Бившият маркетингов директор на Bethesda Пийт Хайнс също почете Антонов чрез Twitter: "Благодаря ти за всички часове радост, които ни даде, Виктор. Ще ни липсваш." Основателят на Arkane и WolfEye Studios Рафаел Колантонио написа в Bluesky: "Иска ми се да ти бях казал колко много те уважавам, но се потапяме в живота си, докато нещо такова не ни удари изведнъж. Ти беше основна фигура за успеха на Arkane Studios и вдъхновение за много от нас, също и приятел, с когото имам много хубави спомени."
Главният дизайнер на Deus Ex и творчески директор на Dishonored Харви Смит също сподели спомените си за Антонов: "Всичко казано за влиянието и таланта му е вярно, но винаги ще помня и колко много ме разсмиваше с неговия сух, разтърсващ хумор. Почивай в мир."
Наскоро думите на Антонов бяха сред първите, които чухме в невероятния документален филм на Noclip за 20-годишнината на Half-Life 2.
В него художникът разказваше за процеса на събиране на референтни изображения от гарата Austerlitz в Париж за създаването на емблематичната начална сцена на играта.
"Още от детството си обичах да изследвам града," казваше Антонов във филма. "Обожавам да вляза през разбито стъкло в изоставена фабрика, сграда или гара. Това ми беше хоби, или поне беше. Какво има на покривите на сградите? Какво има в избата на изоставена сграда? Във фабрика? Работихме много по тези неща."