Измина по-малко от седмица от пускането в Early Access на ролевата екшън игра No Rest for the Wicked, а главният творчески директор на Moon Studios Томас Малер вече нарече решението на екипа да продължи с програмата едно от най-добрите.

No Rest for the Wicked стартира в Steam Early Access със "смесени" отзиви (58%), но четири кръпки по-късно отзивите са "предимно положителни" (72%). Авторите няма да спрат дотук: целта им е минимум 90 процента.

Малер вярва, че тъй като игрите стават все по-сложни и всеобхватни, все повече студия ще се обръщат към ранния достъп, дори "със средства за пълна разработка и пускане на пазара".

Според Малер Moon Studios не би могло да пусне версия на No Rest for the Wicked при никакви обстоятелства (дори и с два или три пъти по-голям екип), без да разполага с такива данни за играчите, каквито получава сега по време на ранния достъп.

"Представете си Dark Souls в Early Access - From нямаше да бързат да пуснат продукта в донякъде незавършено състояние, а щяха да могат да работят през втората половина на играта, да оформят и полират области като Forgotten Isalith", смята Малер.

Малер също така призова PlayStation и Nintendo (Xbox вече има програма Game Preview) да "прегърнат" ранния достъп: "Индустрията се променя бързо и да се придържате към нормите отпреди 5-10 години означава да се ограничавате."

Moon Studios не са единствените известни разработчици, които избират ранния достъп. Supergiant Games с Hades II и (почти сигурно) Larian Studios със следващата си игра са поели по същия път.