ЕА Games е може би най-противоречивият гейминг гигант. Компанията често поставя приходите пред феновете, а обявяването на нови игри от поредица винаги "изправят на тръни" почитателите им.
BioWare се бяха превърнали в име със своите RPG заглавия. Сериите Mass Effect и Dragon Age са класики. Но новите издания в тях започнаха да разделят феновете и Dragon Age: The Veilguard не е изключение от това.
На първо място играта се опитва да удовлетвори широк спектър от фенове. И докато някои са недоволни от вкарването на "политически коректни" герои, то основната критика е друга.
След бързо начало, играчът е захвърлен в сюжет за предотвратяване на ритуал, способен да унищожи света. За жалост историята не е разказана по най-добрият начин, а героите не успяват да създадат емоционална връзка с играча.
Veilguard задържа вниманието със своите много красиви, детайлни зони и динамична бойна система. Битките наистина са добри. Бързото преместване между различни локации в началото оставя малко време за опознаване на света и второстепенните герои, което е в противовес на обширните зони и странични мисии на Inquisition. Но има и играчи, които не обичат "изгубването" в странични куестове.
Във втората част играта забавя темпото, позволявайки на геймърите да се потопят в света и да се наслаждават на детайлите - от призрачни гори до гробници на джуджета. Всяка зона има уникални визуални елементи и предизвикателства, в които придружителите на главния герой играят важна роля със своите специални умения.
Макар Veilguard да предлага впечатляващи битки и естетическо разнообразие, играта страда от липса на сложни морални избори и вътрешни конфликти сред героите.
За разлика от предишни заглавия, където решенията често бяха морално двусмислени и предизвикваха трудни избори, тук повечето от тях са твърде ясни и лесни за вземане. Спътниците ви са по-скоро добри и симпатични герои, без съществени конфликти и морални противоречия, което намалява дълбочината на емоционалната връзка.
В крайна сметка, Dragon Age: The Veilguard е забавен и визуално впечатляващ екшън-RPG, но не достига до драматичната дълбочина и нюансите в разказа, характерни за предишните игри от серията.
ЕА Games и BioWare са решили да играят на сигурно, създавайки един завършен продукт, който обаче е по-малко смел от желаното. Създателите дори са помислили за хората с арахнофобия, махайки паяците. И макар героят да може да се направи визуално по най-различни начини, то изборите в ролевата игра са орязани.
За завършек можем да оприличим Dragon Age: The Veilguard на летен блокбъстър. Макар играта да не може да се отличи с голяма дълбочина, тя със сигурност е лека и забавна за игра.