Epic Games обяви старта на новата си програма "Launch Everywhere with Epic", която предлага на разработчиците на игри по-благоприятни условия за използване на Unreal Engine и платформата Epic Games Store. Като част от тази инициатива Epic намалява възнагражденията за използване на Unreal Engine от 5 % на 3,5 %, но при условие, че игрите ще бъдат достъпни в Epic Games Store в деня на пускането им.
Програмата ще влезе в сила на 1 януари 2025 г. и ще бъде достъпна за всички игри, създадени на популярния Unreal Engine, които се пускат в Epic Games Store от този момент нататък. Според The Verge нововъведението има за цел да стимулира разработчиците да пускат игрите си в платформата Epic Games, включително в наскоро стартиралите магазини за Android и iOS.
Намаляването на лицензионните такси ще се прилага за всички платформи, на които разработчиците публикуват своите игри, включително и за конзоли. Според убеждението на компанията това може значително да увеличи приходите на разработчиците, особено ако играта е хит на няколко платформи, тъй като те ще трябва да плащат по-малко за използването на Unreal Engine.
Въпреки това, ако игра на Unreal Engine бъде пусната на други платформи, като например Android, но не се появи в Epic Games Store, лицензионните такси ще се върнат на предишните 5 процента. За игрите за iOS все още не се изисква едновременното им пускане в Epic Games Store поради комисионата на Apple (Core Technology Fee), но Epic предупреждава, че може да преразгледа тази политика в бъдеще, като уведоми разработчиците с четиримесечно предизвестие.
Освен това си струва да се отбележи, че Epic отменя възнагражденията за продажби в Epic Games Store, ако се използва собствена система за плащане. Освен това лихвите за роялти за Unreal Engine ще започнат да се начисляват едва след като приходите от играта надхвърлят 1 млн. долара. Смята се, че това предложение може да представлява интерес за разработчиците, особено за тези, които преди това са загубили доверие в Unity след скандала с новия модел на плащане на енджина.